Misja Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc:
Naszą tradycją jest dobra opieka nad pacjentem
Świadczenie usług na wysokim poziomie zawsze było przedmiotem troski pracowników Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc. Mamy świadomość, że spełnienie wymagań jakościowych stawianych przez Pacjentów jest podstawą działania i podtrzymywania zaufania do naszej pracy.
Wiemy, że rosnącym oczekiwaniom pacjentów mogą sprostać tylko kompetentni pracownicy świadczący specjalistyczne usługi. Wiedza, wysokokwalifikowany personel medyczny i doświadczenie to nasz kapitał, który oferujemy naszym Pacjentom.
Funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością traktujemy jako ważny instrument podnoszenia jakości usług medycznych warunkujący satysfakcję pacjentów, a także pozwalający na skuteczne doskonalenie funkcjonowania Instytutu. W tym celu Dyrekcja Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc ustanowiła następujące cele polityki jakości:
- rozwój i doskonalenie jakości oferowanych usług medycznych,
- wdrożenie nowoczesnych rozwiązań diagnostycznych,
- wzrost poziomu satysfakcji pacjentów,
- spełnienie wymogów dotyczących Systemu Zarządzania Jakością i stałe jego doskonalenie.
Realizacja tych celów następuje przez:
- stałe podnoszenie kwalifikacji personelu poprzez różne formy doskonalenia zawodowego i prowadzenie prac naukowo-badawczych,
- zakupy nowoczesnego sprzętu medycznego,
- sukcesywną poprawę infrastruktury Instytutu poprzez remonty i modernizacje,
- badanie satysfakcji pacjentów oraz przestrzeganie Praw Pacjenta,
- ciągłe monitorowanie i rozwijanie Systemu Zarządzania Jakością.
W imieniu całego personelu Instytutu i swoim własnym deklaruję pełne zaangażowanie w utrzymanie i doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością , a wszystkich pracowników czynię odpowiedzialnymi za realizację Polityki Jakości w odniesieniu do swojego stanowiska pracy i zobowiązuję do doskonalenia jakości świadczonych usług.