W Instytucie Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie sukcesywnie podejmowane są działania na rzecz doskonalenia jakości realizowanych świadczeń zdrowotnych oraz bezpieczeństwa Pacjentów.
W trosce o dobro naszych Pacjentów i ich bezpieczeństwo w Instytucie, zgodnie z Ustawą z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości i bezpieczeństwie pacjenta prowadzony jest Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwa Pacjenta. System obejmuje wdrożony w Instytucie Program Akredytacji Szpitali (standardy akredytacyjne) oraz normę ISO 9001:2015.
Ustanowiona Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta jest deklaracją naszego pełnego zaangażowania w budowanie i rozwój kultury jakości oraz bezpieczeństwa pacjenta. Wiemy, że zaufanie, jakim obdarzają nas pacjenci, zobowiązuje. Naszym priorytetem jest nie tylko skuteczne leczenie, lecz również stworzenie bezpiecznego, przyjaznego i godnego środowiska, w którym pacjent i jego potrzeby znajdują się w centrum uwagi.
W ramach funkcjonującego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Pacjenta prowadzone jest monitorowanie zdarzeń niepożądanych.
Zdarzeniem niepożądanym jest zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała; nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
Zdarzenia niepożądane wymagają stałego i ciągłego monitorowania, analizy i wyciągania wniosków oraz ustalania możliwości poprawy. Dlatego w celu zwiększenia bezpieczeństwa naszych Pacjentów Instytut umożliwia zgłaszanie zdarzeń niepożądanych zarówno przez personel Instytutu jak i samych Pacjentów.
Pacjenci mają możliwość zgłaszania zdarzeń niepożądanych poprzez Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta:
- osobiście: w siedzibie Instytutu ul. Płocka 26, Warszawa (kontakt przez sekretariat dyrekcji, wejście główne, parter)
- listownie: ul. Płocka 26, 01-138 Warszawa, z dopiskiem Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
- na adres: pelnomocnik@igichp.edu.pl
Sposób rozpatrywania zgłoszonych zdarzeń niepożądanych odbywa się z zapewnieniem poufności.
Zależy nam także na poznawaniu opinii i doświadczeń naszych Pacjentów, dlatego prosimy o wypełnienie udostępnionej ankiety. Państwa opinia jest dla nas ważna! Pozwoli Państwu mieć realny wpływ na jakość leczenia i rozwój naszego Instytutu.