Informacja dla niewidomych

Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc

W Instytucie Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie sukcesywnie podejmowane są działania na rzecz doskonalenia jakości realizowanych świadczeń zdrowotnych oraz bezpieczeństwa Pacjentów.

W trosce o dobro naszych Pacjentów i ich bezpieczeństwo w Instytucie, zgodnie z Ustawą z dnia 16  czerwca 2023 r. o jakości i bezpieczeństwie pacjenta prowadzony jest Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwa Pacjenta. System obejmuje wdrożony w Instytucie Program Akredytacji Szpitali (standardy akredytacyjne) oraz normę ISO 9001:2015.  

Ustanowiona Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta jest deklaracją naszego pełnego zaangażowania w budowanie i rozwój kultury jakości oraz bezpieczeństwa pacjenta. Wiemy, że zaufanie, jakim obdarzają nas pacjenci, zobowiązuje. Naszym priorytetem jest nie tylko skuteczne leczenie, lecz również stworzenie bezpiecznego, przyjaznego i godnego środowiska, w którym pacjent i jego potrzeby znajdują się w centrum uwagi.

W ramach funkcjonującego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem  Pacjenta prowadzone jest monitorowanie zdarzeń niepożądanych.

Zdarzeniem niepożądanym jest zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała; nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.

Zdarzenia niepożądane wymagają stałego i ciągłego monitorowania, analizy i wyciągania wniosków oraz ustalania możliwości poprawy. Dlatego w celu zwiększenia bezpieczeństwa naszych Pacjentów Instytut umożliwia zgłaszanie zdarzeń niepożądanych zarówno przez personel Instytutu jak i samych Pacjentów.

Pacjenci mają możliwość zgłaszania zdarzeń niepożądanych poprzez Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta:

  • osobiście: w siedzibie Instytutu ul. Płocka 26, Warszawa (kontakt przez sekretariat dyrekcji, wejście główne, parter)
  • listownie: ul. Płocka 26, 01-138 Warszawa, z dopiskiem Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
  • na adres: pelnomocnik@igichp.edu.pl

Sposób rozpatrywania zgłoszonych zdarzeń niepożądanych odbywa się z zapewnieniem poufności.

Zależy nam także na poznawaniu opinii i doświadczeń naszych Pacjentów, dlatego prosimy o wypełnienie udostępnionej ankiety. Państwa opinia jest dla nas ważna! Pozwoli Państwu mieć realny wpływ na jakość leczenia i rozwój naszego Instytutu.

Więcej o akredytacji przeczytasz tutaj

Więcej o normie ISO 9001:2015 przeczytasz tutaj

Rejestracja on-line

Zachęcamy do korzystania z rejestracji online.