Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc

W Instytucie Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie sukcesywnie podejmowane są działania na rzecz doskonalenia jakości realizowanych świadczeń zdrowotnych oraz bezpieczeństwa Pacjentów.

W trosce o dobro naszych Pacjentów i ich bezpieczeństwo w Instytucie, zgodnie z Ustawą z dnia 16  czerwca 2023 r. o jakości i bezpieczeństwie pacjenta prowadzony jest Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwa Pacjenta. System obejmuje wdrożony w Instytucie Program Akredytacji Szpitali (standardy akredytacyjne) oraz normę ISO 9001:2015.  

Ustanowiona Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta jest deklaracją naszego pełnego zaangażowania w budowanie i rozwój kultury jakości oraz bezpieczeństwa pacjenta. Wiemy, że zaufanie, jakim obdarzają nas pacjenci, zobowiązuje. Naszym priorytetem jest nie tylko skuteczne leczenie, lecz również stworzenie bezpiecznego, przyjaznego i godnego środowiska, w którym pacjent i jego potrzeby znajdują się w centrum uwagi.

W ramach funkcjonującego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem  Pacjenta prowadzone jest monitorowanie zdarzeń niepożądanych.

Zdarzeniem niepożądanym jest zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała; nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.

Zdarzenia niepożądane wymagają stałego i ciągłego monitorowania, analizy i wyciągania wniosków oraz ustalania możliwości poprawy. Dlatego w celu zwiększenia bezpieczeństwa naszych Pacjentów Instytut umożliwia zgłaszanie zdarzeń niepożądanych zarówno przez personel Instytutu jak i samych Pacjentów.

Pacjenci mają możliwość zgłaszania zdarzeń niepożądanych poprzez Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta:

  • osobiście: w siedzibie Instytutu ul. Płocka 26, Warszawa (kontakt przez sekretariat dyrekcji, wejście główne, parter)
  • listownie: ul. Płocka 26, 01-138 Warszawa, z dopiskiem Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
  • na adres: pelnomocnik@igichp.edu.pl

Sposób rozpatrywania zgłoszonych zdarzeń niepożądanych odbywa się z zapewnieniem poufności.

Zależy nam także na poznawaniu opinii i doświadczeń naszych Pacjentów, dlatego prosimy o wypełnienie udostępnionej ankiety. Państwa opinia jest dla nas ważna! Pozwoli Państwu mieć realny wpływ na jakość leczenia i rozwój naszego Instytutu.

Więcej o akredytacji przeczytasz tutaj

Więcej o normie ISO 9001:2015 przeczytasz tutaj

Rejestracja on-line

Zachęcamy do korzystania z rejestracji online.