Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc

W Szpitalu

ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc udziela świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.

Świadczenia zdrowotne udzielane są na podstawie umów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Zakres świadczeń udzielanych przez IGiChP

PRZYJĘCIE DO SZPITALA

DEPOZYT SZPITALNY

  • Pacjent w momencie przyjęcia do szpitala może przekazać swoje ubrania i wartościowe przedmioty rodzinie/innej osobie wskazanej przez siebie lub oddać do depozytu szpitala za pokwitowaniem.
  • Pacjent oddający rzeczy wartościowe do depozytu otrzymuje kartę depozytową, będącą pokwitowaniem przyjęcia określonych przedmiotów do depozytu.
  • Szpital nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty wartościowe, jeśli nie zostały oddane do depozytu przez pacjenta.

INFORMOWANIE O STANIE ZDROWIA PACJENTA

  • Informacji o stanie zdrowia pacjenta udziela lekarz prowadzący lub lekarz dyżurny.
  • Nie udziela się informacji o stanie zdrowia pacjenta telefonicznie.
  • Przy przyjęciu prosimy o wskazanie osoby upoważnionej przez Państwa do uzyskiwania informacji o stanie swojego zdrowia i upoważnionej do dostępu do dokumentacji medycznej.

SKŁADANIE SKARG I WNIOSKÓW

  • Pacjenci mogą składać swoje spostrzeżenia do książek skarg i wniosków znajdujących się w oddziałach szpitalnych lub kierować je bezpośrednio do kierownika oddziału lub pielęgniarki oddziałowej.
  • Skargi i wnioski można również składać osobiście do Z-cy Dyrektora ds. lecznictwa (środy, od godz. 9.00 do 10.00).

WYPIS PACJENTA Z ODDZIAŁU

  • Pacjent jest wypisywany ze szpitala, gdy:
    • Stan jego zdrowia nie wymaga dalszej hospitalizacji,
    • Zażąda wypisu sam lub uczyni to w jego imieniu przedstawiciel ustawowy (w tym przypadku pacjent/przedstawiciel ustawowy zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia),
    • W sposób rażący naruszy regulamin szpitala.
  • Pacjent otrzymuje 2 egzemplarze karty informacyjnej.

UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

  • Pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona przez pacjenta może wystąpić o udostępnienie dokumentacji medycznej w postaci wyciągu, odpisu lub kopii.
  • Udostępnieniem dokumentacji medycznej pacjentów leczonych w oddziale szpitalnym zajmuje się Kancelaria Chorych (kancelaria.chorych@igichp.edu.pl) znajdująca się w holu głównym Instytutu.
  • Udostępnieniem dokumentacji medycznej pacjentów leczonych ambulatoryjnie zajmuje się Rejestracja Przychodni Przyklinicznej (przychodnia@igichp.edu.pl).
  • Udostępnienie dokumentacji następuje na ustny lub pisemny wniosek pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby przez niego upoważnionej po potwierdzeniu jego tożsamości dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
  • Pacjentom udostępnia się dokumentację medyczną odpłatnie na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2016 r. poz. 186). Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji określa Regulamin organizacyjny – zarządzenie nr 43/2023.
  • Dokumenty stanowiące elektroniczną dokumentację medyczną (EDM) są udostępniane poprzez IKP. Dokumenty stanowiące EDM to:
    • informacja o rozpoznaniu choroby, problemu zdrowotnego lub urazu, wynikach przeprowadzonych badań, przyczynie odmowy przyjęcia do szpitala, udzielonych świadczeniach zdrowotnych oraz ewentualnych zaleceniach – w przypadku odmowy przyjęcia pacjenta do szpitala,
    • informacja dla lekarza kierującego świadczeniobiorcę do poradni specjalistycznej lub leczenia szpitalnego,
    • karta informacyjna z leczenia szpitalnego,
    • wyniki badań laboratoryjnych wraz z opisem,
    • opis badań diagnostycznych, innych niż wskazane w pkt 4 (dot. badań diagnostycznych obrazowych).

OSOBY UPRAWNIONE DO KORZYSTANIA POZA KOLEJNOŚCIĄ ZE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ

Na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1938):

  • osoby posiadające tytuł Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi, lub Zasłużonego Dawcy Przeszczepu,
  • inwalidzi wojenni i wojskowi,
  • kombatanci
  • uprawnieni żołnierze lub pracownicy wojska oraz weterani poszkodowani w zakresie leczenia urazów i chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa
  • działacze opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych
  • kobiety w ciąży
  • świadczeniobiorcy do 18 rż., posiadający zaświadczenie, o którym mowa w art. 47 ust. 1a Ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności
  • osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę i związek socjalistycznych Republik Radzieckich

Obsługiwane są poza kolejnością wynikającą z prowadzonej listy oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego, po okazaniu stosownego dokumentu.
Świadczenia opieki zdrowotnej udzielane są w dniu zgłoszenia.
W przypadku gdy udzielenie świadczenia nie jest możliwe w dniu zgłoszenia, wyznacza się inny termin poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. Świadczenie z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej może być udzielone w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.

Rejestracja on-line

Zachęcamy do korzystania z rejestracji online.