Zgodnie z Zarządzeniem nr 19/2024 Dyrektora Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc z dnia 18 września 2024 r., informujemy, że istnieje możliwość zgłaszania naruszeń prawa, które miały miejsce w Instytucie Gruźlicy i Chorób Płuc.
Kto może zgłosić naruszenie:
- pracownik;
- pracownik tymczasowy;
- osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
- przedsiębiorca;
- prokurent;
- akcjonariusz lub wspólnik;
- członek organu;
- osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy;
- stażysta;
- wolontariusz;
- praktykant;
- funkcjonariusz w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz.U. z 2023 r. poz. 1280, 1429 i 1834);
- żołnierz w rozumieniu art. 2 pkt 39 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2024 r. poz. 248 i 834).
Zgłoszenia mogą dotyczyć:
- korupcji;
- zamówień publicznych;
- usług, produktów i rynków finansowych;
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
- bezpieczeństwa transportu;
- ochrony środowiska;
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
- bezpieczeństwa żywności i pasz;
- zdrowia i dobrostanu zwierząt;
- zdrowia publicznego;
- ochrony konsumentów;
- ochrony prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1)-16).
Zgłoszenia można dokonać:
Ustnie:
- Za pośrednictwem linii telefonicznej nr: 22 43 12 173
- Podczas osobistej rozmowy z Dyrektorem Instytutu lub Koordynatorem na spotkaniu zorganizowanym na wniosek Sygnalisty, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od złożenia takiego wniosku;
Pisemnie:
- Pismem złożonym w zamkniętej kopercie do Kancelarii Ogólnej IGICHP,
- Za pośrednictwem przesyłki listowej z dopiskiem „ Zgłoszenie wewnętrzne” lub „Zgłoszenie naruszenia” oraz „do rąk własnych”.
Elektronicznie:
- Pocztą elektroniczną na adres: sygnalista@igichp.edu.pl
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Sygnalisty – plik pdf